tisdag 25 november 2008

"Thnks fr th mmrs"

- oh yes, they really were great!

Under hösten har jag ofta gått och tänkt på Frankrike.
Hur annorlunda mitt liv såg ut för ett år sedan jämfört med idag.
Det är två så sjukt olika världar att det inte går att jämföra
- men jag älskar dem båda.

Då och då ser jag bilder från gamla vänner och bekanta på facebook. Vissa är kvar, andra är utspridda världen över.
Igår insåg jag att jag för ett år sedan firade thanksgiving med alla mina amerikanska vänner. Det var novembers största grej förra året (okej, Barcelonaresan var skoj den med). I år hade jag totalt glömt bort att det är thanksgivingsårstid just nu.

Jag tror nog att jag tänker tillbaka på Frankrike nästan varje dag faktiskt. Skrollar gärna igenom min gamla blogg då och då. Aix var väldigt vackert så här i juletider.

Och som om mitt dagdrömmande om svunna tider inte vore nog så går min gamla "sambo" Annika och skriver ett frankrikenostalgitrippsinlägg på sin blogg - och min nostalgibubbla spricker totalt! Fan vad kul det skulle vara att åka tillbaka igen. Fast jag vill ju till Paris också. Och en massa andra ställen för den delen...

(och så finns det ju något som heter CSN)

Inga kommentarer: