måndag 3 november 2008

"Plötsligt händer det!" (helgssammanfattning, den korta versionen)

Den här helgen alltså. Where to begin?
Ja Leksand satte ju trenden för ”plötsligt händer det” i fredags när de förlorade en match i Ejendals. Och inte nog med det, publiken var glad ändå!
När vi ändå är inne på hockey – Rögle etta och AIK tvåa i Elitserien. Det tipset hade jag gärna sett någon expert komma med innan säsongen.

Lördagskvällen blev väldigt trevlig och avrundades i Joels lägenhet. Han bjöd på en förjävla god pasta. Laga mat kunde han bevisligen men att diska är jag mer tveksam på om han behärskar. Jag hittade i alla fall en tesil som jag glatt slevade i mig pastan med. Någon gång ska ju vara den första för det också.
(bilder kommer sen)

Och plötsligt var jag för en gångs skull sugen på att se Ensam mamma söker i söndags. Jag hade hunnit duscha och städa och skulle bara diska bort innan Elin skulle komma på besök. Då sätter jag mig ner i sängen för att vila lite grann. Big mistake!
Fyra timmar senare vaknar jag. Ett missat samtal, fyra sms (tre från Elin), massa msn-rutor på datorn och jag har även sovit igenom Elins ihärdiga ringande på den ondskefulla dörrklockan. Efter 30 timmar i vaket tillstånd behövde min kropp tydligen lite sömn. Så jag ringde Elin för att säga att jag trots allt levde, sen vände jag mig om och sov tio timmar till…

Inga kommentarer: