onsdag 26 november 2008

Intellektuell machosism

Om två veckor ska vi ha vår första riktiga redaktionsövning.
Jag är taggad som satan!
Redaktionsövning, för er som inte vet, innebär att vi journalister och bildjournalistklassen har blivit uppdelade i fyra redaktioner som vardera ska producera en tidning och en webbsida. Det är tänkt att resultatet ska kunna konkurrera med de två stora lokaltidningarna här i Sundsvall.

Under två dygn med i det närmaste dygnet runt-arbete ska vi med en redaktion på 17 personer skrapa ihop 24 sidor med relevant, läsvärt och snyggt material.

Jag blev vår redaktions sportredaktör, men kommer förmodligen att tillbringa en stor del av tiden med att redigera också. Skriva på dagen, redigera på natten, typ.
Sova kan man göra någon annan gång!

Hur jobbigt det än låter har jag fått för mig att jag kommer att njuta av denna upplevelse. Intellektuell machosism eller något i den stilen kanske man kan kalla det. Kul ska det bli i alla fall!

Inga kommentarer: