måndag 17 november 2008

Agda, kan du diska medan jag pluggar?

Det finns mycket saker jag borde göra just nu.
Blogga är inte en av dem.
Kanske borde jag hyra en pensionär så jag får lite extra tid över!

Hyrenpensionär.se är en fullkommligt seriös sida, men jag kan inte låta bli att skratta när de listar tio fördelar med att anlita pensionärer. Låt någon rolig skåning läsa upp listan och den skulle kunna vara tagen direkt ur något halvkasst humorprogram i P3:

1. Behöver inte vara ledig för att dagis eller skola är stängd.
2. Behöver inte vara hemma för vård av sjukt barn.
3. Kan jobba över med kort varsel.
4. Ger hellre en hjälpande hand än slåss med en vass armbåge.
5. Kan sitt område och har sett problemen förut.
6. Jobbar mer när säsongen kräver det.
7. Är fokuserad på arbetet. Behöver inte bekymra sig om barnen därhemma.
8. Vet redan sitt eget värde. Behöver inte bevisa något för andra eller sig själv.
9. Litar på sina egna erfarenheter. Är inte karriärsugen.
10. Har massor av erfarenhet men är ändå redo att lära sig något nytt.

Synd att de arbetsvilliga pensionärerna bara håller till i huvudstaden. Annars hade jag kunnat krypa upp i sängen (eller sätta mig på toan) med McQuail i lugn och ro medan Agda, 76, tog hand om diskberget.

Edit: Det här med "hyr en pensionär" blir ju nästan ännu roligare då toppnyheten på Aftonbladet för tillfället är att "läsarna rasar mot höjd pensionsålder".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag paxar Bertil!

Anonym sa...

Eftersom Angelica redan paxat Bertil, så kan jag bli pensionären Agda, så länge du läser högt ur McQuail medan jag diskar!

om mig sa...

..för du har det ju såå stressigt att du är i behov av en pensionär? skärp dig lat-tobbe:)

Anonym sa...

Joppe: Haha, deal! ;P

Elin: Jaaaaaaaaa! haha

Anonym sa...

Jag skulle lätt hyra en pensionär!