onsdag 1 april 2009

Är jag dum eller?

Att gå från praktik till kursen vetenskaplig metod är förmodligen den största kontrasten som finns i studieväg.
Från det roligaste till det tråkigaste.

I dag försökte jag börja läsa i den nya tegelstenen vi fått. Metodpraktikan heter den. En stor och nästan 500 sidor tjock bok som inte alls ser särskilt lockande ut. På framsidan står det däremot att den har blivit belönad med pedagogiskt pris, så förhoppningar om läsvärde fanns.

Men när jag slog mig ner och började läsa var det som att ta en överdos av sömnpiller och bli slagen hårt i huvudet med ett basebollträ. Gud så tråkigt. Redan på första sidan hade författarna dribblat bort mig med ord och uttryck som jag aldrig hört talas om. Ontologi, epistemologi och solipsism. Ringer det en klocka någon?

När mamma senare ringde tänkte jag höra om det var jag som var obildad. Men jag var tydligen inte ensam om inte känna till ordens betydelse.
- Va? Ontologi?!
Lite bättre kändes det, fram tills dess att min sextonåriga lillebror som hört samtalet där hemma börjar förklara för mamma vad ordet ontologi betyder.

Jag behöver nog en hel del motivation för att plocka upp den där boken igen alltså.

1 kommentar:

osma sa...

Hej allihopa,
Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som letar efter lån till honom, han gav mig lycka till min och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden när jag är en ensamstående far med 2 barn träffade jag denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på € 300.000,00, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet, vänligen kontakta honom berätta för honom att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr, Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


LÅN Ansökningsinformation FORM
Förnamn......
Mellannamn.....
2) Kön: .........
3) Lånebelopp som behövs: .........
4) Lånetid: .........
5) Land: .........
6) Hemadress: .........
7) Mobilnummer: .........
8) E-postadress ..........
9) Månadsinkomst: .....................
10) Yrke: ...........................
11) Vilken webbplats gjorde du här om .....................
Tack och hälsningar.
E-post arabloanfirmserves@gmail.com