lördag 11 april 2009

Tobias - den levande ljusstaken

Nu är jag inne på tredje dagen med lock i ena örat. Och det är fan inte kul längre. Jag känner mig som en halvdöv pensionär som lever i en liten bubbla och försöker sätta världsrekord i frasen: "va sa du?"

I går var det värsta hokuspokus-kvällen hemma i Bureå. Vi provade med alla möjliga saker för att få bort locket. Till att börja med trycktes det in ljus (ja sådana man eldar med) i mina öron.
Småläskigt och stört. Det hjälpte lite grann, men tyvärr inte lika mycket som jag hade hoppats på.
Sedan kom mamma på den briljanta idén med att hälla olja i örat. Två sekunder senare stod jag böjd som en ostbåge över handfatet med en halvliter olivolja som letade sig in mot hjärnan. Det hjälpte fan inte ett dugg.
Och efter det provade vi med akupressur - alltså fotmassage, fast på en särskild punkt som ska vara bra för örat. Skönt, men om det var till någon nytta vettetusan!

Tyvärr vaknade jag med lock även denna morgon. Så ikväll blir det väl nya tag med andra, kanske inte fullt lika tveksamma metoder. I morgon vill jag kunna höra i alla fall!


Johanna håller ljuset på plats i mitt öra.
Hokus pokus på hög nivå.

Inga kommentarer: