onsdag 15 april 2009

Att lära sig av sina misstag

När jag, Joppe och Jonna för ungefär en vecka sedan satt och åt på ett café här i Sundsvall bjöds vi på lite gratis underhållning. Ett gäng killar som satt några meter bort hade nämligen lite svårt för lampan som hängde ovanför deras bord. De kunde inte låta bli att slå i huvudet i den så fort de skulle sätta sig eller resa på sig. Totalt nickade de till lampan 5-6 gånger och det kändes som att den gungade fram och tillbaka över deras bord i princip hela lunchen.

Nåja, jag har också haft lite svårt att lära mig av mina misstag på senare tid. För min del handlar det dock mer om mat och mindre om lampor. Senaste veckan har jag väl inte varit helt frisk, vilket bland annat har fått som följd att hungerkänslan aldrig riktigt infunnit sig. Lägg därtill att det under senaste veckan bjudits på extremt mycket god mat, fika och påskgodis.
Enkel matematik... Jag har med andra ord mest varje dag legat på golvet och gnällt över hur mätt jag är och kan inte förstå varför jag inte slutade äta lite tidigare.
Ja, vi kan väl kalla det här för dagens I-landsproblem.

Inga kommentarer: