söndag 19 april 2009

Festsugen som fan!

Efter en väldigt lugn helg är det så dags. Fest med Filip & Fredrik. Eller som programmet heter: SÖNDAGSPARTY!

Samtidigt som det som att jag vet precis vad jag har att se fram emot i kväll, så kan ju faktiskt vad som helst hända. Ordet live gör alltid att det pirrar lite extra i magen. Hur det än går så är det kul att Filip & Fredrik fortsätter att utveckla svensk teve.

När jag ser på program med dessa galna gossar börjar jag ibland tänka på var jag kommer att befinna mig om 10-15 år. Ganska nyligen kollade jag igenom Filip & Fredriks gamla program Ursäkta röran. Då sa Fredrik följande:
"Allt det här får en att ifrågasätta ganska mycket av det man fått lära sig i sin ungdom under utbildningen, men va fan..."
Nu var det ett bra tag sen Fredrik Wikingsson som 20-åring började på journalistutbildningen här i Sundsvall. Med delvis samma lärare som jag har i dag. Men att han i kväll sänder live från New York är väl ett bevis på att man inte har någon aning om vad som väntar efter tre år här. En sån sporre kan behövas när vi för tillfället har grottat ner oss i akademiska bryderier som känns så långt ifrån journalistik man kan komma på en journalistutbildning.

Inga kommentarer: