onsdag 29 april 2009

Ibland slår det mig hur liten världen är

För några dagar sedan fick jag ett trevligt mejl. Det kom från en kompis som jag inte har pratat med på snart ett år. Och när jag får sådana mejl kan jag inte låta bli att tycka att internet är helt fantastiskt.

Hon som skrev kommer från Japan. Jag från Sverige. Vi träffades i Frankrike. Och vi skriver till varandra på engelska (även om vi båda vet att vi borde öva mer på den där franskan).

Jag har inte jättebra kontakt med mina gamla kompisar från tiden i Frankrike, men de finns där som en vän på Facebook ifall jag skulle vilja skicka iväg ett meddelande. Meddelanden som skulle skickas världen över. Nationaliteterna på de i min klass i Aix-en-Provence var nämligen väldigt blandade; amerikaner i mängder, två vietnameser, en från Japan och en från Hongkong, en från djupaste Ryssland, en från Sydkorea och en från Holland.
Och så lilla jag från landet med isbjörnar på vägarna.


Min klass i Aix-en-Provence.
Den mest udda klassen i mitt liv!

(Lägg märke till att jag är längst i klassen! Första och sista gången. Men då var ju alla killar i klassen asiater...)

Inga kommentarer: