tisdag 21 april 2009

Länge leve google!

När jag började här på Mittuniversitetet var det någon som sa att man aldrig skulle klara av att vara student utan att ha ett lånekort på skolans bibliotek.
Helt omöjligt. Inte en chans att hitta den information man behöver. Det lilla plastkortet är nyckeln till framgång.
"Alltså, den här människan kanske aldrig har hört talas om google, men visst, ett lånekort ska jag väl skaffa", tänkte jag då.
I september förra året alltså.
Ibland är det dock långt från tanke till handling. Men igår tog jag mig tillslut i kragen och skaffade ett lånekort. Och jag har redan hunnit låna två böcker!

Lånekort till stadsbiblioteket skaffade jag nog redan första veckan i Sundsvall. Det kortet har jag nog utnyttjat ungefär noll gånger.

1 kommentar:

LvB sa...

Haha, ja, hon var för härlig den tanten. Så go och gla liksom. Förresten så har jag inte använt mitt lånekort än. Däremot har jag googlat ca 25 472 gånger sen den där dagen i septemper!