tisdag 7 april 2009

Den där dansgenen

Jag är nyss hemkommen från dansträning. Svettig och illaluktande. Boogie woogie är verkligen bra träning om någon nu trodde något annat.

Nu är halva andra kursen avklarad och vi börjar väl kunna dansa utan att det ser helt förjävligt ut.

Jag tänker då och då på hur annorlunda mitt liv hade varit utan dansen. Den där dansgenen ligger inte direkt i släkten. Jag blev väl mer eller mindre tvingad att börja dansa när tillfället gavs i årskurs fyra. Efter grundkursen var jag fast och sedan dröjde det inte länge förrän jag var tävlingsdansare.

Dansen är precis som mina journalistambitioner något jag är ganska ensam om i släkten. Därför tycker jag att det är väldigt kul att få se lillebror vicka lite på höfterna på youtube. Vad jag sedan tycker om dansen i sig låter jag vara osagt. Men titeln på klippet, "Sweden's best dance crew", är i alla fall en lätt överdrift.


Lillebror är han i vit t-shirt och mössa (?!),
vad säger ni, ligger dansen i blodet?

Inga kommentarer: