torsdag 23 april 2009

Football is a dish best served warm

Kvaliten på svensk fotboll är inte så hög. Och den "underhållning" som bjuds blir ju inte bättre när det numera spelas superetta-fotboll i stan istället för allsvensk.

Men vädret var ju på topp så jag såg faktiskt fram emot matchen i dag när GIF Sundsvall skulle möta Assyriska.
Jag packade med mig kameran och tänkte ta lite fotbollsbilder till bloggen med mitt teleobjektiv.

Väl på plats svalnade min entusiasm snabbt. När vi kom till arenan fick jag veta att det var fotoförbud på läktaren. Vi hamnade på skuggsidan av läktaren och blev snabbt iskalla på grund av våra optimistiska klädsel. Och spelet sög.

Men giffarna vann tillslut med 2-0.
Första målet missade jag för att jag läste sms.
Jippie.

Näe, fotboll ska antingen avnjutas med spel från ligor i varmare länder än Sverige. Eller om det nu ska vara svensk fotboll får det åtminstone vara varmare väder här!

När jag kom hem märkte jag att kamerabatteriet låg kvar hemma, så det där töntiga fotoförbudet spelade egentligen ingen roll.
I morgon blir det SM-final i basket. Får se om det blir några bilder till bloggen då kanske!

Inga kommentarer: