onsdag 29 april 2009

Dalarna, here I come!

Om några timmar bär det av till tentasalen. Men istället för att panikplugga hela kvällen innan har jag ägnat mig åt packning. En halvtimme efter tentans slut (om man väljer att sitta alla fem timmarna alltså, ha!) beger vi oss söderut. Under valborgshelgen har min kära Johanna nämligen tänkt visa mig sitt kära Falun. Spännande!

Träffa familjen, Rättviks marknad och allmän sightseeing. Schemat är fullspäckat så någon avslappnande "semester" räknar jag inte med. Men att det ska bli riktigt roligt förutsätter jag.

Jag har faktiskt aldrig varit i Dalarna förut.
Om man inte räknar med den gången då jag var där och var ungefär minus åtta månader gammal. Jag hade liksom lite svårt att se hur det såg ut då. Minnet är inte på topp från den tiden och mammas mage var inte så genomskinlig (man har väl inte ens hunnit få ögon då i och för sig?!).

Men eftersom plugget har fått stryka på foten under kvällen är det väl bäst att jag gör någonting för att vara väl förberedd inför morgondagen - det vill säga gå och lägga mig!

Inga kommentarer: