tisdag 21 april 2009

Bra för AIK! Dåligt för förhållandet?

Jag hade gått och väntat på att Skellefteå AIKs gamla målspruta, Johan Åkerman, skulle skriva på igen. När jag vaknade i morse såg jag att han var klar för Lugano.

Men så ikväll kom positiva nyheter. En annan målspruta, nämligen Leksands Pierre-Edouard Bellemare är klar för två år. Han har uppenbarligen visat att han kan hitta målet, så det är väl bara att hoppas att han kan göra det även i elitserien.

Nu råkar det ju vara så att en viss tjej har den där lilla fransosen som favoritlirare. Jag har en liten känsla av att den signerade klubban som hon så stolt haft på väggen sjönk lite i värde nu.
I hennes ögon alltså.
Jag har tidigare haft ett litet agg mot klubban, då den en natt försökte halshugga mig genom att självmant hoppa ner från väggen. Men nu känner jag att den stiger i värde.
I mina ögon alltså.

Bienvenu à Skellefteå Pierre!

Det kommer bli en väldigt intressant säsong.


(Bellemare istället för kung Åkerman var nog en bra deal trots allt, även om de inte konkurerade om samma position. Fransmannen är ju hela tolv år yngre och kommer kunna spela kvar i AIK ett bra tag till om han vill...)

4 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Bla bla bla bla bla bla bla bla.

Stackars Bellemare kommer sakna Leksandspubliken, för även om ni spelar i högsta ligan, så kommer supportrarnas mottagande och hyllande aldrig någonsin gå upp mot i Leksand...

På min egen blogg glömde jag också gratta Skellefteåtjejerna. Falutjejerna har tydligen haft väldigt trevligt när de omringat Bellemare då han rullat hatt på Harrys. Grattis alla Skelleftetjejer, nu har ni ögongodis när ni går på krogen!

Tobbe sa...

Joppe: Haha, alltså North Power är inte fy skam heller! Vi har en riktigt bra klack, även om eran kan vara lite mer rolig och fyndig i sina ramsor osv :)

Ja, grattisgrattis :P

Rickard Björling sa...

Fy fan... inte gilla quislingar. Måste kännas ungefär som när Mattias Flodström lämnade Åtvidaberg för IFK Norrköping... om det säger dig någonting :)

Tobbe sa...

Björling: Haha, näe, det säger inte mig så mycket :P