måndag 27 april 2009

SM-guldet ska hem till Drakstan

Jag har alltid gillat basket. Båda att se på och utöva. Därför känns det verkligen kul att äntligen ha hamnat i en stad med ett bra basketlag. (Okej, jag är ju född i basketstaden Södertälje, men där bodde jag bara i några månader...)
Innan veckan är slut kanske man till och med kan kalla Sundsvall Dragons för landets bästa. En seger till och de tar hem SM-guldet!
I fredags när jag var och kikade vann de med tio poäng och i kväll blev det en ny seger på bortaplan. Nästa match är hemma på valborgsmässoafton och då ska förhoppninsvis Wesby &Co dunka hem guldet. Annars blir det en sjunde och avgörande.
Men jag tror de fixar det på hemmaplan!

Tyvärr kommer jag inte kunna se när drakarna blir svenska mästare på torsdag. Då är jag nämligen på spännande äventyr på annan ort!

Alexander Wesby och Doug Thomas, Sundsvall Dragons två amerikaner, är två av lagets viktigaste spelare.
Här in action under fredagsmatchen.

Inga kommentarer: