onsdag 31 december 2008

2008 - Time of my life

När 2006 tog slut befann jag mig i Tärnaby, och kunde blicka tillbaka på ett år som hade varit det bästa i mitt liv.
När 2007 tog slut befann jag mig på Torekällberget i Södertälje, och kunde även då blicka tillbaka på ett år som hade varit det bästa i mitt liv.
Nu, när 2008 tar slut, kommer jag befinna mig i Sundsvall, och visst fan har det här året varit ännu lite bättre än de två tidigare!

Året började med att jag reste tillbaka till Frankrike för att avsluta mina utlandsstudier. Och där sattes väl egentligen trenden för året. För även om vi reste runt en hel del när jag var barn så tror jag att jag slog lite av ett personligt rekord i resande i år.
Frankriketiden avslutades med att jag och en norsk vän vid namn Ingeborg reste iväg till Venedig.

Väl hemma i Bureå igen var planen att jobba lite, ta igen förlorad tid med kompisar, men främst: vila. Vila efter Frankrike, vila inför Sundsvall. Jo, tjena.
Ett par vändor till Stockholm, en fjällresa, en veckas återbesök i franska Aix-en-Provence (jag kunde inte hålla mig borta). Och just det, min födelsedag firades oväntat nog i Umeå på ett vandrarhem tillsammans med Emelie, Jenny och Tina. Umeå Open 27-29 mars var hur kul som helst och det blev nog bästa födelsedagen någonsin. (Tack!)

Från det att jag kom hem i början av februari så var jag faktiskt upptagen varje helg fram till juni tror jag.
Vila – jo tjena, som sagt.

Sommaren var väl kanske inte den roligaste någonsin. Alldeles för mycket jobb för min smak. Men när jag inte behövdes på statoil den sista veckan på sommarschemat snodde jag med mig Rebecka och vi åkte en vecka till grekiska lilla byn Parga. En underbar vecka. Vi råkade finna av Pargas största helgdag så fyrverkerierna vi fick se uppe från berget i Grekland var förmodligen mycket större och vackrare än något som Sundsvall kan åstadkomma ikväll.

Sundsvall, ja.

Två dagar efter Greklandsresan var det dags för flytt. Det känns lite som att det är här som året, ja nästan livet, började på riktigt. För året hittills hade ju egentligen bestått av att hålla mig så road det bara gick fram till Sundsvall. En lång väntan. Och med tanke på att jag (hur sjukt det än kan låta) har haft den här utbildningen i bakhuvudet sedan början på högstadiet, samt varit inriktad på journalistik och skrivande oändligt mycket längre, så kan man nästan säga att hela livet har varit en lång väntan på den där dagen i september då allt tog fart!

Efter ett halvår här kan jag med glädje säga att utbildningen överträffar alla jävla förväntningar jag hade! Okej, kursen i Masskommunikation var inte jättekul, men tiden här i Sundsvall, med allt vad studentlivet innebär, har kort sagt varit underbar.

Nu ska jag se till att årets sista timmar blir så bra som det bara går, och så hoppas jag att jag den 31 december 2009 återigen kan blicka tillbaka på det bästa året i mitt liv!

Gott nytt år på er!

Inga kommentarer: