måndag 22 december 2008

Min önskelista är kort i år

Nu är jag hemma igen. Hemma i Bureå.

Snön ligger som ett mysigt täcke över byn. I huset hänger julgardinerna uppe. Vinterstaden står uppställd i vardagsrummet. Julgranen är däremot inte klädd än - det tar vi imorgon.
Gamla kompisar ringer och smsar och vill planera saker.
Gamla chefer vill att jag ska jobba.

Julklapparna är inslagna, julrimmen påbörjade. Och julmat och julfika har sakta men säkert börjat utöka min omkrets.
Julstämmningen är på topp!

Men...

sjuttio mil är ett långt avstånd,
och tre veckor är en lång tid...




All I want for Christmas is you!

4 kommentarer:

annika sa...

All you want for christmas is Sundsvall?

Anonym sa...

Men nej Annika, satt du och ritade fjärilar på geografilektionerna eller? Skellefteå - Sundsvall är bara 40 mil... :P

Anonym sa...

GULLIGT!!

annika sa...

vad är 70 mil bort då? eller kanske rättare sagt VEM är sjuttio mil bort? lala. Julafton till ära ber jag dig att: TALA UR SKÄGGET PAJK.