torsdag 11 december 2008

Klockan är fyra, å det är dags å gå hem…

Det är inte bara dunkamigdulåblå-Frida som kan nynna på de raderna efter en kväll på krogen, utan även Tobias Söderlund efter en morgon/dag/kväll/natt på skolan.
Det har minst sagt varit en lång dag. 07:30 var klockan då jag klev in i J-huset och nu har den hunnit ticka iväg till 04:00. Jag är för trött för att räkna ut hur många timmar det innebär, och ärligt talat vill jag nog inte veta heller. Men totalt sett är jag nästan uppe i 40 timmars skolarbete den här veckan – efter tre dagar.
Och om någon vänlig själ där ute tycker att jag förtjänar lite vila så kan jag meddela att så blir inte fallet. Jag ska nämligen vara tillbaka på skolan senast 10:00 och kommer sedan att häcka på våning fyra åtminstone fram till deadline, vilket innebär 23:00.
Då kan vi nog snacka trötthet.
(Jag tog faktiskt en hel timmes lunch mellan 07:30 och 04:00 idag/igår, så det är inte så jättesynd om mig…)
Godnatt

Inga kommentarer: