söndag 7 december 2008

Dans, dans, dans!

Gårdagen gick verkligen i dansens tecken (faktiskt utan att jag själv skakade rumpa en enda gång).

Under dygnets ljusa timmar, och även några av de mörka, pågick det danstävlingar i sporthallen här i Sundsvall och vi såg faktiskt det mesta. Regionstävlingar i Streetdance och Discodans gick av stapeln under namnet DragonDance 2008.
Även om danserna inte var desamma som jag en gång i tiden tävlade i så blev jag ännu en gång sjukt sugen på att börja om. Jag kunde inte riktigt sitt stilla där på läktarplats (vilket i och för sig kan ha berott på att bänkarna var stenhårda).

Höjdpunkterna tyckte jag var pardisco och street singel.
Sjukt kul och imponerande.

Ett extra grattis till "prinsesstårtorna" och ett stort tack till Jonnas mamma som sponsrade de fattiga studenterna som var nära att vända i dörren! Det hade verkligen varit tråkigt att missa alltihopa.

Ja, det blev mer dans på kvällen också, dock inte ute på något dansgolv, utan framför teven. Hemma hos Angelica zappades det mellan isdans och dansbandsmusik...




Lykke Li - Dance Dance Dance

2 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Missade ni snowboard- och skidtävlingen nere på torget med andra ord? Det var riktigt spektakulärt! Höjdhopp med ribba i en snowboardtävling = perfekta förutsättningar för benbrott ;)

Min ordverifiering är förresten "mularcorv". Det är lite roligt tycker jag.

Anonym sa...

Jo, tyvärr gick det ju inte att infinna sig på båda, hade gärna sett spektaklet på torget också...

Haha, kom på någon fyndig betydelse till det och skicka in till svenska akademin ;)
Själv har jag "bustaket", beroende på hur man betonar ordet skulle det kunna betyda både "inhängnad som skrämmer bort objudna gäster" eller "överdelen av ett hus som är avsedd för lek", typ :P