onsdag 3 december 2008

Hockey, hockey, hockey!

En intressant iaktagelse som jag gjorde när jag var hemma var att alla jag pratade med under helgen pratade hockey. Visst, jag kanske förde ämnet på tal i vissa av konversationerna, men det är väldigt tydligt att hockeystaden Skellefteå trivs just nu. För de gnälliga tongångarna kring hockeysnacket var som bortblåsta. Det är ju inte varje säsong som guldstadens hockeylag nämns i samma andetag som SM-guld...

Här i Sundsvall blir det också en del hockey faktiskt, om än kanske inte riktigt lika kul som att se AIK ta tre poäng på hemmaplan.
Onsdag: Hockey, Sundsvall - Leksand. Den tråkigaste matchen jag sett på mycket länge. Värdelöst spel. Sjukt målsnålt.
Och fel lag vann.
Torsdag: Hockey, Timrå - HV71. Blir förhoppningsvis lite riktig hockey då. Rätt serie åtminstone.
Fredag: Hockey, Mariestad - Leksand. Fel serie igen. Och den blir såklart inte på plats. Men det är fredag och med det följer väl lite andra saker som kan höja stämningen.

Sen har jag hört någon nämna att man bör plugga också. Hm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och varför i hela fridens namn skulle man ägna mer än möjligtvis ett ögonkast åt böckerna som innefattas i denna kurs?
Själv tänkte jag bara skriva av någon annan... ^^

Tobias Söderlund sa...

Haha, skön inställning, men jag ska nog ägna ett par ögonkast åt de där böckerna innan måndag iaf, frågan är bara när...