fredag 12 december 2008

Jobba, jobba, jooobba!!!

Jag har nu tillbringat dryga 50 timmar med skolarbete i veckan. Och då har vi en skoldag kvar att genomföra.
Jag har under samma tidsperiod sovit ungefär 12 timmar.
Och jag har under samma tidsperiod haft min förmodligen bästa vecka sedan jag kom hit till Sundsvall!

I en normal människas öron kanske det låter lite konstigt att en vecka som landar på nästan 150% av en heltid i skolarbete kan vara rolig. Men jag tror nog att de flesta som har varit med på redaktionsövningaren kan hålla med.

För tillfället är jag bara sjukt stolt över hur bra tidningen till slut blev. Väldigt nöjd, både i min roll som sportchef och redigerare. Och hela övningen höjdes en dimension och blev mycket mer äkta när Regina hittades ikväll. Efter två dygns skrivande kom helt plötsligt en annan nyhet som var sjukt mycket viktigare än allt annat i sista stund.
Vi spräckte bara vår deadline med en knapp halvtimme tror jag.

Sen jag kom hem från strax före midnatt har jag gått på en enda lång adrenalinkick tror jag, men nu börjar tröttheten slå till. Imorgon bitti får vi se våra tidningar tryckta och klara. Jag längtar verkligen. Nästan lika mycket som till sängen...

Inga kommentarer: