lördag 20 december 2008

"Man är ju blek, ful, fet och förkyld..."

Julklappar är trevligt att få. Många gånger även trevliga att ge. Men att inhandla dem - det är en helt annan sak.

Jag vet inte om det gäller alla, eller kanske killar i allmänhet, eller kanske bara de veka bröderna Söderlund. Men en sextimmars shoppingrunda i Birsta och Sundsvall är i alla fall på tok för mycket! Det dröjde inte många minuter efter att vi med snöiga kläder (av snö från både himmlen och marken) återvänt till Förrådet, innan brorsan låg och snarkade i min säng och jag själv låg på golvet och somnade till hockeylandskampen.

Om man för en stund flyttar fokus från ens egna julklappsbrydderier och iakttar alla människor runt ikring så blir dock det utmattande shoppandet mycket roligare. Julen är verkligen ingen glädjefull högtid nere på stan i alla fall!
Man kanske inte ska skratta åt andras olycka, men jag har aldrig hört så många personer skrika öppet åt varandra inne i affärer som jag gjorde idag.
Roligast var däremot en kvinna som gick och pratade i telefon. Hon verkade inte vara alltför uppåt just nu och jag och min bror kunde inte låta bli att storgarva när hon med en djup suck konstaterade: "Man är ju blek, ful, fet och förkyld..."

Dagens skandal stod ju däremot SVT för. När jag väl vaknade upp ur min utmattningskoma blev det tillslut dags för förlängning i matchen mellan Sverige och Finland. Förlängningen blev mållös och endast straffläggning återstod. DÅ BRYTER SVT!
"Sändningstiden är slut, vi måste lämna över till landet runt."
Okej att det var en skitmatch, men det var ju bara straffar kvar!
Och Landet runt av alla jävla program.
Repriserade lokalnyhetsreportage. Yippei kay ey!
Näe, skämmes!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara de veka bröderna Söderlund som blir trötta av shopping. De veka syskonen Lundholm är likadana. Vi klarade inte ens lika många timmar som ni...

Anonym sa...

haha, skönt å höra ;)