söndag 28 december 2008

Bra skit! XIV (årets bästa skit?)

Okej, jag är ingen sådan där kille som har stenkoll på musik och ser fram emot skivsläpp som om det vore julafton.
Men låt mig ändå få presentera höstens bästa svenska album: Länge leve parken.

Maken till debutalbum alltså! Jag gillar tamejfan alla låtar. Och om jag tänker på året som helhet är det nog bara två album som enligt mig kan konkurrera om titeln årets svenska album, nämligen Johnossi - All they ever wanted och Afasi & Filthy - Fläcken. Eftersom min musiksmak är så spretig och alla tre skivorna tillhör olika musikgenrer så orkar jag inte bry mig om att rangordna dem - alla är svinigt bra helt enkelt!

Bästa låten på Parkens album tycker jag är Vi som visste, men eftersom det inte finns någon video till den så slänger jag in den som snurrat mest under hösten. (Nej, även om albumet är fantastiskt så är musikvideon inget att hänga i julgranen...)




Parken - Jag har varit vilsen, Lisa

Ps. Om någon hittar igen min röst kan ni ju slänga iväg en kommentar och berätta var den håller hus. Jag vill gärna ha tillbaka den snarast!

1 kommentar:

maria sa...

Håller med!:D Riktigt, riktigt vasst!