lördag 27 december 2008

Always look on the bright side...

Jag tror att jag i grunden är en optimist. Varför oroa sig i onödan liksom, varför gå runt och tänka negativa tankar?
"Hakuna matata" har alltid tilltalat mig. Och Timbuks rader;
Det kommer ordna sig, det gör det alltid
Jo, det löser sig, så brukar allt bli
det kommer fixa sig till slut...
har varit ett motto jag ofta haft i bakhuvudet de senaste åren.

Nu råkar det vara så att jag (precis som många andra verkar det som) har gått och blivit sjuk över julhelgen. Men inte deppar jag särskilt mycket för det, istället ligger jag nerbäddad och försöker se på saken från den ljusa sida - och det går faktiskt ganska bra!
Till att börja med är jag inte jättesjuk. En vinterförskylning är ju ingen anledning till att gå och gräva ner sig. Pappa, som förmodligen har samma förskylning mår dessutom betydligt sämre än mig, och med tanke på att andra ligger hemma i magsjuka så försöker jag att välkomna min lilla förskylning med öppna armar.

I övrigt har jag listat tre positiva saker med min förskylning:
1. Att den kom nu. Om jag hade blivit sjuk om ett par dagar istället hade jag förmodligen inte varit den trevligaste människan på nyårsafton. Nu både tror och hoppas jag på en fullt frisk Tobias då 08 blir 09!
2. Jag är inte överdrivet peppad på mellandagsrean för tillfället. Så istället för att springa runt på schtaan och slösa csn-slantarna ligger jag hemma och låter kontot förbli orört.
3. Mitt rådande tillstånd gör att jag inte är så sugen på sociala aktiviteter heller. Vilket innebär att jag för första gången under "lovet" verkligen kommer någon vart med plugget.

Så hakuna matata på er!




If life seems jolly rotten
There's something you've forgotten
And that's to laugh and smile and dance and sing.

Inga kommentarer: