måndag 29 december 2008

Hockeyskrock och Mark in da Park

När jag återvände till Skellefteå inför julhelgen låg bygdens kära hockeylag på första plats. AIK var för tillfället bäst i landet.
Nu ligger de sexa.
Jag ska väl inte säga att jag helt och hållet tar på mig tabellraset bara genom min blotta närvaro i kommunen, men visst kännns det ganska typiskt att det ska gå kasst när man väl får chansen att se matcherna. För säkerhets skull sätter jag mig dock på en buss och flyr både Skellefteå och Västerbotten innan nästa match går av stapeln imorgon.

På grund av att jag inte har varit helt frisk de senaste dagarna har jag inte orkat sitta uppe på nätterna och se på junior-vm. Men om en timme spelas ju faktiskt en av Sveriges matcher vid en ganska lämplig tid på dygnet.
Och då är det den här killen som vaktar kassen:



... det känns väl tryggt?

Inga kommentarer: