torsdag 31 december 2009

Decenniet tar slut vid floden Seine

Paris helt enkelt!

Kravallpoliser och demonstrationståg - då vet man att man är i Paris. I går eftermiddag lyckades jag och Johanna ta oss helskinnade från flygplatsen till hotellet. Sedan tog min privata guide mig på en trevlig liten rundtur runt om i staden. Vi strosade i mysiga Bercy Village, åt en god trerätters på rue Mouffetard, såg Eiffeltornet, vandrade längs Champs-Élysées och skymtade Notre Dame.

Ja efter första kvällen känns det verkligen att vi är i Paris. Och det märkliga är att trots att det är mitt första besök i staden känns det faktiskt lite som hemma.

Nu är det inte många timmar kvar av decenniet. Vi vet fortfarande inte vad vi ska göra vid tolvslaget. Tydligen skjuter man inte upp fyrverkerier i Paris och tunnelbanorna slutar gå tidigt, så vi bör hålla oss i närheten av hotellet. Men ärligt talat så bryr jag mig inte riktigt hur 2009 avslutas och 2010 invigs - vi är ju i Paris för fan! Det räcker gott så.

Gott nytt år allihopa!

Inga kommentarer: