tisdag 1 december 2009

"Håll ögonen - och god jul!"

Startskottet för årets alla julkalendrar har gått. Jag planerar varken att följa SVT:s eller SR:s kalendrar i år. Istället ser jag och Johanna den gamla klassikern "Sunes jul" på datorn denna decembermånad!

Årets mest oväntade julkalender är dock Anna Ankas videobloggjulkalender! Förmodligen kommer jag även att följa denna, för första "luckan" gav väldigt många frågor som jag givetvis vill ha svar på: vad fan handlar den om, varför ska vi hålla i våra ögon och vad tusan gör Anna Skipper där?


2 kommentarer:

Hassel sa...

Inte riktigt okej att du aldrig sett Sunes jul tidigare. Är ju kult! :D

Tobbe sa...

Alltså jag bodde ju i Kanada när det sändes (okej, varken du eller jag var väl ändå nog gamla -91 för att minnas det särskilt mycket), men pga min icke-svenska uppväxt har jag inte sett särskilt många julkalendrar över huvud taget... :)