tisdag 22 december 2009

Hur man vet att man är i Stockholm

Temperaturen är minus 5 grader. Knappt någon vind och inget snöfall. Ur högtalarna på pendeltågsperrongen ekar ett meddelande om och om och om igen:

"Rådande väderlek orsakar fordonsfel som i sin tur kan orsaka förseningar. Vi beklagar det inträffade."

Plötsligt förstår jag varför ordet "snökaos" andvänds så oerhört frekvent bland Stockholmsmedierna. Jag får nog lov att sänka min definition av det ordet innan jag börjar på Aftonbladet helt enkelt ...

För övrigt tycker jag att det är väldigt roligt att SL känner sig tvingade att be om ursäkt för att det blev en vinter i Stockholm även i år.

2 kommentarer:

LvB sa...

Ah, man är aldrig så nöjd över att vara norrlänning som vid sådana tillfällen ;)

Här? -20 och några decimeter snö. Behöver jag säga att bussarna går som de ska?

Tobbe sa...

Alltid lika roligt :)