fredag 4 december 2009

Nobelpriset i biologi, man tackar!

Efter att jag ihärdigt ignorerat de gröna växterna på mitt fönsterbräde under en längre tid, insåg jag bara för en liten stund sedan - jag har lyckats döda en kaktus! Under tiden jag bodde hemma dödade jag krukväxter på löpande band, därför fanns det egentligen bara två alternativ när jag flyttade till Sundsvall - plastblommor eller kaktusar. Och med facit i hand kanske jag skulle ha valt plastblommorna ...

"Nämen herr Kaktus, du ser lite hängig ut i dag?"
"Ja, jag har fått piggsvininfluensan!"

3 kommentarer:

Rebecka sa...

illa Tobbe!
ska erkänna att jag själv äger ett par plastblommor och dom är fantastiska. dom kan inte dö och när dom blir dammiga sköljer man dom under kranen. perfekt!

Rickard Björling sa...

Skaffa en Björlingsk torrboll. De är enormt lättskötta, och i stort sett helt odödliga.

Tobias Söderlund sa...

Rebacka: Jag plast är nog det enda rätta för min del också faktiskt ;)

Rickard: Haha, odödlig förvisso, men inte särskilt vacker :P