tisdag 1 december 2009

Tussmötevägen nästa!

Första december. I dag är det två månader tills jag gör min första dag på Aftonbladet. Politisk kommunikation och samhällsjournalistik i all ära, men de här sista kurserna känns bara som en transportsträcka mot praktiken. Tur att det i alla fall känns som om det är ganska hög hastighet på den här sträckan. Det är snart en månad sedan jag fick min praktikplats och tiden sedan dess har gått väldigt fort.

Samma dag som jag och Johanna fick våra praktikplatser (sjukt nog fick vi våra samtal med bara ett par timmars mellanrum) så fick vi ett annat trevligt besked. Vi hade fått en lägenhet! Typ. Efter en hel del mejlande ska vi i dag äntligen lägga ett underskrivet avtal i ett kuvert. Och därmed kommer vi om två månader vara sambos på den gulliga adressen Tussmötevägen. Me like!