torsdag 3 december 2009

Turturduvorna i datasalen

Jag och Thomas sitter i datasalen och skriver kursens sista PM. Angelica och Emma sitter några meter bort och gör detsamma.

Thomas (till mig): Det är lite svårt att koppla det här till litteraturen.
Angelica: Vi har kopplat det till litteraturen!
Thomas: Då kan jag upplysa dig att det är ingen tävling, lilla vän.
Angelica: Jo, hela livet är en kamp!
Thomas: Okej, men jag har i alla fall en praktikplats ...
Halva datasalen: Ooooooooh! *applåder*

Årets kontring?

4 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Årets smärtsammaste kontring. Aj! Nästan så smärtsam att den inte är okej, Thomas!

Linus Sandell sa...

Du har ju faktiskt missat lite, men i stora drag var det väl rätt. Helt klart en godkänd comeback ;)

Tobbe sa...

Haha, vad missade jag? (Det här med helt korrekta pratminus skiter jag fullständigt i numera ;P)

Thomas sa...

Johanna: Till mitt försvar så bad jag om ursäkt och Angelica sa: "Det var ju faktiskt kul."