fredag 18 december 2009

De dagarna kan man kalla kalla

För tillfället är det kring 20 minusgrader ute. Visst, det är inte direkt någon medelhavsvärme, men jag tycker inte heller att det är sååå jävla kallt. Några gånger varje år brukar det ju alltid bli så här kallt ...

På nyhetsmorgon pratar man om extremkyla och flickvännen är alldeles till sig i trasorna över siffrorna på termometern. Själv tänker jag tillbaka på de där dagarna i mellanstadiet när vi var ute och lekte i -42°C. Då frös snoret.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Det var fina tider:) Farfar skjutsade mig till skolan och kunde inte stänga av bilen för då frös den ihop.

Louise sa...

Jag minns att mamma byltade på mig och lillasyster alla kläder vi hade och vinkade av oss när vi gick till skolan. Färden dit var inga problem - men när vi väl kom fram var det ju iskallt i skolan. Alla satt och huttrade trots att vi för en gångs skull fick ha jackorna på inomhus och fingrarna var alldeles för stela för att vi skulle kunna skriva något. Tänk i Skåne där de stänger skolorna för en halv centimeter snö...

Tobias Söderlund sa...

Sofia & Louise: Haha, jag tror det där var en sådan dag som alla minns - jag och brorsan fick i alla fall sjuss av mamma och på rasten trotsade vi utegångsförbudet och lekte i snöhögarna ;D

JP sa...

Var det bara i Bureå det var -42 eller? Haha, för jag har då inget minne av just den dagen!?

Tobbe sa...

JP: Har svårt att tro att vi var ensamma om extremkylan i Bureå, men eftersom det var just där jag befann mig så har jag lite svårt att minnas vad det var för temperatur i schtaan ... :P