måndag 1 september 2008

Vad jag borde gjort ikväll


Massmedier - En bok om press, radio & TV, 8:e upplagan
Istället för att spontant starta upp en ny blogg samt suttit och slötittat på "En prinsessas dagbok 2" borde jag egentligen ha varit lite seriös och läst den fina rosa boken här ovan.
Anledningen till att detta inte blev av är att den är såå tråkig.
Merparten av våran kurslitteratur verkar vara intressant och läsvärd, men att ge sig i kast med kapitlet Dagspressens framväxt - historiskt och internationellt är inte något jag gör helt frivilligt. För ärligt talat, vem bryr sig egentligen om att den samlade tidningsupplagan i Tjeckien föll med närmare 40 procent mellan 1992 och 1996? (sidan 77)
Men jag har som tur är även morgondagen på mig.
Vad kul det ska bli!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har läst Massmedier, från pärm till pärm... Ack, det var en lång natt... =) Hoppas du trivs bra i Sundsvall! Bienvenu à Umeå! Kram