söndag 14 september 2008

Nollning VI

Så var nollningen över. Två veckor av mitt liv jag aldrig kommer att få återuppleva och som jag heller aldrig kommer att glömma. Det är nästan så att jag redan nu längtar till nästa höst, bara för att få vara med och känna på stämmningen igen. General, fadder eller fejknolla, ja vi får väl se vad som väntar, men kul ska det bli.

Nollningen avslutades i alla fall med en sittning. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men jag hade hur som helst inte kunnat föreställa mig kvällen vi bjöds på. Det var så sjukt kul. Lambo och andra "sånger" upprepades konstant.
(Jag hade baileys i håret när jag vaknade i morse...)

Maten var gudomlig. När jag tog första tuggan av huvudrätten tror jag att min mun dog och kom till himlen.

Nollningen har även varit lärorik inför journaliststudierna i ett avseende - källkritik. Jag har aldrig varit så lurad i mitt liv. Fejknollor och fejkfejknollor, ni gjorde ett jävla bra jobb.

Men nu börjar alltså allvaret här i Sundsvall. Inte nog med att en jävla massa böcker ska läsas och den STORA skrivövningen ska påbörjas, utan idag ska jag också skriva min första grej till Kåridåren. Det ska bli kul!

2 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Det är illa att inte klara av att dricka upp 4 cl baileys under tiden som lambosången pågår ;) Eller fanns det andra anledningar till att du hade baileys i håret?

Anonym sa...

haha, näe, det var helt och hållet lambons förtjänst... ;)