torsdag 25 september 2008

Jag är beroende!

Jag har inte många laster. Dricker gärna, spelar en del och feströker ibland. Men jag är inte på något sätt beroende av dessa saker. Nu har jag istället gått och blivit beroende av något så fullkomligt meningslöst som tops. Bommulspinnar. Q-tips. Kalla det vad ni vill, meningslöst är det i alla fall.

Jag insåg idag att jag varje morgon efter duschen reflexmässigt sträcker sig efter de små underbara öronrensarna.

Undrar vad RDI (rekommenderat dagligt intag) av bommulstops är? Kan det verkligen vara nyttigt att vispa runt i hörselgångarna med så frekventa mellanrum?

För övrigt, ett av mina favoritcitat från serien Vänner handlar just om detta ämne!

Chandler till Joey efter att Joey hasplat ur sig en dum kommentar: You have to stop the Q-tip when there's resistance.

<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså... man BLIR beroende. Helt galet. Men nej, det är inte bra att topsa sig för ofta. Jäkla skit.

Anonym sa...

Tops är alldeles för läskigt för mig. Känns som att man skulle toucha hjärnan om man sticker in för långt.

Anonym sa...

hehe, man ska inte peta i öronen med ngt annat än armbågarna! ;)