tisdag 23 september 2008

Jag är kär i Johannes!

För det första vill jag bara tona ner och förklara rubriken en aning. Jag syftar inte på den där Johannes som har följt efter mig hit till Sundsvall. Hockeyrumpa och lockar i all ära, men han är inte riktigt min typ. För det andra så är jag inte så där "Patrik 1,5"-kär heller. Det är mer en "wow-vilken-kille"-beundran.

Till saken.

Han heter Johannes Hallbom och är programledare för musikprogrammet Garage. Till saken hör att jag av hela min själ hatar musikjournalistik. Det kan mycket väl hända att jag helt enkelt är för okunnig för att förstå alla skumma referenser till 70-talets countrymusik i sydvästra Texas och dylika liknelser. Men okunnig eller inte, jag pallar det bara inte.
Musikjournalistik i TV eller radio där man får höra själva musiken och inte bara läsa om den brukar förvisso vara lite bättre, men programmet Garage är helt fantastiskt. Och det tack vare Johannes.

Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Kanske hans gulliga gotländska som klingar så fint i rutan (jag är kvartsgotlänning för övrigt), kanske hans söta Jon Olsson-utseende (plus gigantiska smilgropar) eller så är det bara hans otroligt lugna och avslappnade intervjuer.
Han har det i alla fall.

Så om ni inte har något bättre för er på fredagskvällarna (haha) råder jag er att slå över till SVT 2 klockan 19:30!

3 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Musikrecensenter kan inte så mycket som man tror. De kan dra referenser till sydvästra Texas, men om man frågar om skillnaden mellan sydvästra och sydöstra Texas står de med byxorna nere och vet inte vad de ska säga - eller så drar de en vals ;)

Anonym sa...

bög

Anonym sa...

Rickard: Jag ska ha det i åtanke ;)

Anonym: haha, nej, inte ens bi...