måndag 8 september 2008

Vad är grejen med torktumlare?

Jag har aldrig använt en torktumlare. Orsaken till detta är ganska enkel - vi har aldrig haft någon hemma. Men nu när jag flyttat till ett ställe med där jag delar tvättstuga med sjukt många andra personer så finns det givetvis en att tillgå. Frågan är bara när jag ska använda den? I princip vartenda plagg jag äger är märkt med den fina lilla tvättrådssymbolen:
Ej torktumling.
Hur som helst ska jag sluta sitta och grubbla på det obefintliga behovet av en torktumlare. Min tvättid börjar nämligen om mindre än fem timmar. 05:00!
Så går det om man delar tvättstuga med sjukt många andra...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ska du tvätta fem på morgonen?! Stackare! Det verkar som om alla ska tvätta imorgon... Jag har dock fått den lite mer humana tiden 11.00. :) Hos mig finns det sex stycken tvättrum, så jag har ju lite fler tider att välja på.

Vad gäller torktumlare så kan jag berätta att det går förträffligt att tumla kallingar och strumpor. Kläder du är lite rädd om och som du absolut inte vill ska krympa bör du hänga upp, alternativt tumla dem halvtorra, och sedan hänga. Är du jätterädd om kläderna är ett hett tips att strunta i tumlaren.

Det var dagens tips från mormor.

Anonym sa...

Hört talas om underkläder kanske!? :P