torsdag 4 september 2008

Nollning III

Klockan är halv två. Jag sitter här i min lägenhet, nyligen hemkommen från den organiserade pubrundan som våra kära generaler/faddrar ordnat. Subventionerade priser samt ett CSN-bidrag som just kommit in på kontot har fått den påföljden att jag nu är smått onykter.

I detta berusade tillstånd har jag nu tänkt färdigställa morgondagens läxa, ett personporträtt av den gode Johannes Hägglund. Lite old school journalistik med andra ord. Våran lärare Pelle berättade nämligen att journalister ofta skrev på fyllan förut. Sedan kom datorerna och då var de tvungna att hålla sig nyktra för att klara med dessa moderna tingestar. Jag däremot verkar ju klara av detta galant, tror inte jag har en enda felstavning i inlägget hittills!
SkIlLz!?!
Hursomhelst, om ett antal timmar ska jag infinna mig i Fälldinsalen igen, får väl se hur gottmående man är då. Sju timmars lektion väntar imorgon och efter det startar de anrika öl-ympiska spelen, även kallad ölympiaden.

Livet är hårt som student helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Smått onykter"? Jaja, vi säger väl så... jag skulle dock vilja stryka "smått", efter vad jag såg vid tolvtiden i alla fall. :)

Och ja, livet är verkligen hårt som student. LÅT MIG SOVA!

Anonym sa...

Johanna vet vad grejen är! http://barajagjohanna.bilddagboken.se/p/show.html?id=262279841&directlink=1 /Li