torsdag 4 september 2008

Vad är grejen med Johannes?

Min läxa till idag var att skriva ett personporträtt av Johannes. Jag inledde med orden "Johannes Hägglund, 20, är en kille som är väldigt svår att sätta etikett på."

Ni som känner Johannes sedan länge kan säkert intyga att det inte är någon man helt enkelt placerar in i ett särskilt fack. Och för att förvränga eran bild av honom ännu mer så tänkt jag bjuda på ett episkt Johannes-citat som yttrades under en kvällsfika i min lägenhet förra veckan.
Jag vill påpeka att han var både gravallvarlig och nykter då han sa följande ord:

"Men många av mina kompisar köper ju bilar för 30-40 000. Varför ska jag inte kunna köpa kastruller för dom pengarna?"

Jag och Johannes båda föräldrar som också satt vid bordet vek oss dubbla av skratt och blev lite lätt tårögda. Bakgrundshistorien är alldeles för lång för att berätta. Ni får helt enkelt skratta åt citatet och klura på varför Johannes vi lägga trettio lakan på köksutrustning!

Viktiga grejer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, va?!

Anonym sa...

jag dör. det är det roligaste jag hört tror jag!

Anonym sa...

Haha men gud, du får då övertala honom att lägga pengarna på något vettigare!