måndag 15 september 2008

Mamma, får jag leka med Heffnersklubban?

När jag satt och gjorde lite web-research till en artikel idag snubblade jag över en intressant idrottsklubb här i Sundsvall. Nämligen: Heffnersklubbans BK - Fotboll för sjuåriga flickor upp till damlag.

Kom igen! Vem satt hemma på farstukvisten och rökte på när det här namnet kom till? Jag vet inte, kanske är klubben äldre än playboypimpen Hugh Heffner (om det nu är möjligt att någonting över huvud taget är äldre än honom), men annars är det fan illa.

Och vad är själva klubban? Jag kan inte komma på någonting inom fotbollen som kan relatera till en klubba. När tankarna vandrar tillbaka till nämnda playboypimp så är det däremot ganska givet vad Heffnersklubban är. Och visst har Heffnersklubban en egen liten BollKlubb i gubbens södra regioner...



Heffnersklubbans BK - för sjuåriga flickor upp till damlag. Ja, Heffner har ju aldrig riktigt brytt sig om hur unga hans tjejer är.

3 kommentarer:

Rickard Björling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rickard Björling sa...

Vad beträffar det andra könet så har jag hört att Jenna Jameson gör bra ifrån sig som bollmotare mellan stolparna i Flathults FF. Hon är dock relativt enkel att tunnla (lägg märke till alla kul associationer i den meningen).

Anonym sa...

haha, lustigkurre där :P

men du som har ett år längre i staden råkar inte ha någon bakgrundsfakta till detta fantastiska klubbnamn?