onsdag 17 september 2008

Det här med att laga mat

Jag gillar att laga mat. Jag tror jag började laga mat hemma i typ tolvårsåldern. Men sedan jag flyttade hit till Sundsvall har jag fan inte varit duktig.

Okej, första veckorna var det så sinnessjukt mycket nollning, men nu borde det ju gå att anstränga sig lite mer. Idag nådde jag dock någon form av lågvattenmärke.
Till lunch blev det två Gorbys piroger. Anledningen var att ingen av mina matlådor var upptinade (då tar jag upp Gorbys ur frysen istället, smaka på den logiken)!
Efter dagens föreläsning, som sträckte sig över sju timmar (!), så skyndade jag mig iväg till skoltidningsmötet och när jag väl kom hem från det, halvt ihjälsvulten, så orkade jag verkligen inte laga mat. Det kan nog ha berott lite på det diskberg som för tillfället har bosatt sig på min spis. Hur som helst så blev det lite nyttigare utemat i alla fall. Jag dissade både pizzerian och kebab city till förmån för kinamat - mumsfillibabba!

Näe, till nästa vecka har jag nu lovat mig själv en uppryckning. Vi får väl se hur det går.

5 kommentarer:

Anonym sa...

äh vadå??? gorbys isthe shit ffs!
/P

Anonym sa...

jameh, jag är din bästis vet du!:)
och det kan ju också innebära att du lagar middag till mig med..? deal? ok:)

maria sa...

Ah, man tackar! Jag anser den som en av våra bättre bilder tillsammans...ehum! =P

Angående maten, du har inte kommit till nudelstadiet än? Eller är det en studentmyt?

maria sa...

Ah, blodpudding är ju skiten har jag hört från oberoende källor! =)

Du har väl inte gått så långt som min kära vän Eva och käkar den kokt? Liiite överkurs skulle jag vilja påstå!

maria sa...

den bör skivas! Iofs så har ju ingen prövat att koka den hel, du kanske blir den förste? =P