torsdag 19 november 2009

Nu är det dags för en ljusning!

Jag är jävligt less på svarta november. Och då är det inte vädret jag pratar om - det är hockey.

Jag skrev för ett par månader sedan om hur min dialekt, enligt vissa, höll på att försvinna. Något som däremot inte går att tvätta bort är den svartgula färgen i mitt hjärta. Det börjar bli ett tag sedan jag bodde i närheten av Schtaan och kunde följa Skellefteå AIK på plats, men varje förlust svider lika mycket för det.
Nu har det gått sju raka matcher utan seger - så i kväll är det verkligen dags att sätta stopp för svarta november! Hemmaplan mot Södertälje låter ju inte som någon omöjlig uppgift precis.

Sedan skulle jag inte direkt gråta om det blev en ljusning på väderfronten också ...


Den där solen i klubbmärket för gärna ta och visa sig nu!

2 kommentarer:

Gert Fylking sa...

Äntligen!

Tobbe sa...

Ja, verkligen!