söndag 15 november 2009

Vaaar är bulan?!?

Jag letar och letar, känner efter i hela hårbotten, men hittar ingen utbuktning. Uppenbarligen har jag inte slagit i skallen - inte så hårt i alla fall!

Varför är jag orolig över en potentiell skallskada då? Jo, jag har nämligen betett mig lite underligt i dag. Som min flickvän så vackert har dokumenterat på sin blogg inledde jag eftermiddagen med att flänga runt hela lägenheten med en kraftig släng av städmani. Nästan allt gjordes rent. Helt klart personligt rekord i städning!

När det var avklarat pustade jag ut. I några minuter. Sedan tog jag på mig träningsdojorna och lämnade lägenheten för ett löppass. Löppass? Vad konstigt det ordet kändes - jag som inte har sprungit någonting sedan i somras! På vägar täckta av vatten och höstlöv kutade jag genom mörker och dimma upp på norra berget och tillbaka.

När det var avklarad pustade jag ut. Och strechade alldeles för lite innan jag duschade.
Nu står en tacoquornlasagne i ugnen och väntar på att bli uppäten. Jag ska bara ta och fixa en liten grönsallad till den innan den ska ut.

När middagen sedan är avklarad ska jag pusta ut, slänga mig i sängen - och inte göra någonting annat än att glo på teve.

Om det inte är en skallskada som ligger till grund för detta märkliga beteende så tror jag nog att Li har en förklaring som ligger ganska nära sanningen. I en kommentar på Johannas blogg skriver hon följande: "han gör det för att låta bli att plugga. Det är så vi oansvariga små snorungar reagerar när vi får böcker som "Media Politics" framför näsan ..."

Kanske det. Eller har någon annan en bättre diagnos?

12 kommentarer:

LvB sa...

Jag har rätt! Själv sitter jag faktiskt med en bula i huvudet...

Tobbe sa...

Ojdå, vad har du råkat ut för då?

Linus Sandell sa...

Jag är relativt övertygad om att det bara är den kollektiva norrlänningsstörningen som börjar arta sig.

Tobbe sa...

Aha, kan det vara den? Jamen hellre en störning som gör att jag städar och tränar än den där skånska sjukan som du går och bär på som gör att ingen förstår vad du säger ;)

Louise sa...

Välkommen till Umeå! Jag ska flyttstäda snart och letar efter bra städhjälp - och jag tror minsann att jag har hittat den! =)

Tobbe sa...

Haha, jag sparar mig nog till min egen flyttstädning tror jag ;) Vart bär det av nu då? :)

JP sa...

Klart det är av den anledningen, finns ju alltid 1000 grejer som är sååå viktiga när man egentligen borde plugga! ;)

Tobbe sa...

Ja JP, jag tror också att den förklaringen låter ganska vttig ;) Bättre än någon "norrlänningsstörning" iaf :P

Louise sa...

Jag blir kvar i Umeå men flyttar från lägenhet till studentrum. Joakim drar till Sthlm för nytt jobb. Hör av dig om du ångrar dig om städningen. ;-p

Tobias Söderlund sa...

Haha, okej ;)

JP sa...

du är ju aldrig inne på msn nu för tiden, människa! vill se lägenheten ju!! :D

Tobbe sa...

JP: Haha, lovar bättring på MSN-fronten! :P