måndag 23 november 2009

Länge leve matriarkatet!

Efter förra inläggets hyllning till patriarkatet tänkte jag vara lite jämlik här på bloggen och hylla motsatsen. Anledningen är att när jag nu i kväll satt och googlade på ordet "kött" råkade jag hamna på en hemsida med feministisk konst (visst är internet helt fantastiskt?). Jag kan inte påstå att varken orden feminism eller konst får mig att jubla jättehögt - men det var faktiskt ganska underhållande.

För er som likt mig inte är invigda i den feministiska konstens värld, här är några smakprov.


Och ännu mer hittar ni på fulheten.com

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Tobbe, kolla in din diskbänk. Din pappa jobbar inte här, du vet.

annika sa...

och hennes blogg: www.fembilder.blogspot.com
där har du nåt att bita i. Fantastiskt roligt stundvis.

Tobbe sa...

Joppe: Ouch!

Annika: Ja, kikade in en snabbis där i går också ;)