lördag 28 november 2009

Kakbuffén som kom av sig

I dagens samhälle hänvisas man ofta till hemsidor för att själv ta reda på information. På så sätt slipper man störa folk som förmodligen har annat att göra på jobbet. Så funkar det inte i Säter.

Säter är ett litet samhälle i Dalarna med knappt fem tusen invånare. På MA:s Wienercafé i Säter finns det en berömd kakbuffé - sista lördagen varje månad. Därför åkte vi de 34 milen från Sundsvall för att få uppleva denna happening. Exakt hur taggade vi var beskrivs nog bäst med mitt föregående blogginlägg.

Självklart hängde vi på låset, 11:00 öppnades dörrarna, men när vi klev in sköljde besvikelsen över oss. Ingen kakbuffé!
- Men det står ju på eran hemsida! sa vi i ett desperat försök att ändra på verkligheten.
- Ja, jag vet. Men det är fel. Man kan ju faktiskt ringa och fråga också ...
Jaha. Allt som står på internet är tydligen inte sant.

Falsk marknadsföring?

Nu blev ju lördagen inte helt förstörd ändå. Caféet är trots allt urmysigt och extremt billigt, så vi lyckades fika oss illamående till typ halva priset av vad buffén hade kostat. Men i varje söt tugga fanns det en liten, liten smak av en besk besvikelse.

(Och nu ryktas det om en ny fikabuffé i Falun som har öppet på söndagar, på'et igen i morgon kanske?)

4 kommentarer:

JP sa...

haha men vilket underbart ställe :D allt ska ju fan handla om internet nuförtiden, härligt att det inte är så i Säter iaf!

Tobbe sa...

JP: Men lite drygt också...

Zandra sa...

Jag är glad att jag hittade hit! Du skriver hur bra som helst och jag gillart! Små saker som får en att le, är bra saker.

Tobbe sa...

Zandra: Tack! =)