tisdag 24 november 2009

En månad till den hiskeliga husvagnsfärden

Om trettio dagar sitter jag och ser Kalle Anka rulla nerför ett berg baklänges i en husvagn. Jag vet egentligen inte varför, men det är julafton, så då ska man tydligen göra det. Men även om jag inte längtar till den årliga disneydosen på SVT så längtar jag i alla fall till jul. Och nu har nedräkningen börjat på allvar!

Nedräkningar är för övrigt en mycket trevlig sysselsättning (det vill säga om det inte är någon domedagscountdown à la Jehovas Vittnen eller Maiaindianerna). Nedräkningar betyder ju liksom att man har något att se fram emot. Här är några av mina nedräkningar för tillfället:
~ 3 dagar kvar till Dalaweekend.
~ 30 dagar kvar till tomten kommer.
~ 36 dagar kvar till Parisresan.
~ 68 dagar kvar till jag gör min första dag på Aftonbladet och är sambo med min flickvän i huvudstaden.

Mycket att se fram emot med andra ord!

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Jag ser fram emot precis samma punkter. Det sista i den sista nedräkningen låter så overkligt bara... :)

Jonny sa...

Gud vilka mysiga nedräkningar! Jag räknar ner till samma datum, utom Parisresan! :) eller jo, för er skull!

Tobbe sa...

Joppe & Jonny: Hihi =)