tisdag 3 november 2009

Att vänta på glädje är också en glädje

Rubriken ovan är ett norskt ordspråk - och det bevisar bara än en gång hur tokiga de är på andra sidan gränsen! För den här väntan är fan inte kul.

I går, måndag, anlände våra praktikansökningar till mediebolagen runt om i Sverige. Uppgifter från lärare och studenter som redan gjort praktik sa att besked skulle komma fort från kvällstidningarna.
"Du kommer få ett samtal direkt på måndag", hade jag fått veta.
Måndagen gick. Inget samtal.
I och för sig var det bara två som fick praktik - inte 10-15 som vi blivit förberedda på. Därför var jag ändå ganska lugn.
Sen kom tisdagen. Och gick. Inget samtal.
Ännu en dag med bara två ytterligare klara platser.
Därför är jag fortfarande inte så jättenervös. Men hur lugn och sansad jag än är så ligger ändå en obehagskänsla över hela situationen. Man hoppar till när telefonen börjar vibrera och blir sedan missnöjd över numret på displayen.

Något som dock hetsar upp mig en aning är ett uttalande från en viss lärare, nämligen: "Men du, om det skiter sig så finns det ju en del bra kurser här till våren..."

Nu vet jag ju att man inte alltid ska lyssna på honom.
(Men ändå lyssnade jag på honom när han sa att jag bara skulle söka en enda plats, trots att man får söka fyra.) Jaja, det löser sig. I morgon. Förhoppningsvis.

5 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Pust.

JP sa...

Fingers crossed :) Aftonblaskan eller?
Förresten så tar jag tillbaka mitt påstående om att Aftonbladet är skit, efter att min arbetskompis berättat om alla andra tidningars politiska tillhörighet. Jag blir typ upprörd på riktigt! Har alltid trott att frisinnad betyder politiskt oberoende. (Eller jag har ju vetat att Norran är liberal, men det är som ett "positivt ord" i mina öron) Känner mig ruggigt blåst av Norran..

Tobias Söderlund sa...

Yes, Aftonbladet, och nu är det klart! :D
Och skönt att du har blivit upplyst nu JP ;)

JP sa...

Jag är så jävla glad för din skull, ska du veta! :)
Haha jamen visst, David får mig typ att bli en engagerad människa!

Tobias Söderlund sa...

Haha, heja David ;)
(och tack!)