söndag 20 september 2009

Svenska dialektmysterier

När: En dryg vecka sedan.
Var: Campus, Sundsvall.
Vad: Jag försöker imitera Stockholmsdialekt.
Kommentar: Tre stycken personer från Stockholmsregionen är nära på att avlida av skratt på grund av mitt taffliga försök att låta som en nollåtta.

När: Hela helgen, om och om igen.
Var: Skellefteå.
Vad: Jag pratar precis som vanligt.
Kommentar: "Sluta! Men ge dig nu! Sluta skämta! Snälla sig att du inte pratar sådär nu för tiden, du låter ju som en stockholmare!"

Allting är relativt...

4 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Du e rökt, pysen! Du blir aldrig accepterad bland oss RIKTIGA nollåttor, och nu blir du till och med frånstött av din egen hemstad! Hur har du tänkt lösa detta? ;)

Tobbe sa...

Rickard: HAHAHA, aaaaaahahaha!! Hihihi, hoho, hahaha!

JP sa...

Haha inte sa väl jag nåt?! Jag märkte då ingen skillnad :) Jag har säkert fått nån cp-dialekt (läs sthlmsdialekt) jag med efter Australien!

Tobbe sa...

Haha, näe JP, jag tror faktiskt inte att du sa något, men det var det andra som gjorde ;)
Jag la i alla fall inte märke till någon skum dialekt från din sida heller ;)