måndag 28 september 2009

Plugg eller Paris - inget svårt val precis!

Orden är en journalists verktyg. Men ibland kan det vara svårt att hitta dem. Som när man ska plugga en hel kväll genom att skriva svar till gamla tentor. Man har en aning om vad som ska stå där, men man vet inte riktigt hur man ska formulera sig.
Ett annat scenario då det kan vara svårt att hitta orden är när man har struntat i allt vad pluggande heter och spontant bokat en resa till Paris över nyår med sin älskade flickvän.

Så ja, för att inte krångla till det och linda in allt i fina formuleringar ska jag tala klarspråk: Ikväll har jag spontant bokat en resa till Paris över nyår med min älskade flickvän!
Voilà!

(Det där behövdes nog för att jag själv skulle förstå)

8 kommentarer:

annika sa...

Hurra för Paris! Jag hoppas du kommer charma henne med alla franska ord du lärt dig av Monsieur Tissot när ni står där under la tour eiffel och önskar varandra en bonne année

JP sa...

HAHHA MEN ASBRA!! Stört att ni bara bokade sådär! ni har väl inte pratat om det så länge, eller hade ni tänkt på det innan jag sa nåt? :) vet du hur taggade vi är på Paris över nyårs, ska boka så fort jag har råd! :D:D vilket bolag flyger ni med?

Anonym sa...

Guuuud så härligt!!!!

Louise sa...

Vilken fantastisk idé! Ni kommer att få det underbart! =) Var ska ni bo? Snacka om en bra början på det nya året! =)

Tobbe sa...

Annika: Mais oui, bien sûr ;)

JP: Alltså vi har väl pratat om det typ sen förra nyår... :P Tror det blev SAS till slut faktiskt!

Louise: Ja verkligen! :) Vi ska på något hotell i närheten av Bastiljen tror jag. Minns inte vad det hette, men det så fint ut iaf :)

barajagjohanna sa...

Hihihi.

JP sa...

Haha tror, sånt ska du ju ha koll på tobbeman :P pris? kanske dumt att ens fråga det, du verkar ju inte ha stenkoll direkt...

Tobias Söderlund sa...

Joppe: <3

JP: Haha, men allt gick ju så jävla fort och alla bekräftelser ligger i Johannas inkorg, så jag kan ju inte kolla på "fusklapparna" heller ;)
Men hela kalaset, hotell och flyg alltså, gick på typ 4000 kronor.