onsdag 16 september 2009

Alltså...

Det är mycket just nu, av alla nämnde anledningar i föregående inlägg. Men jag ska se till att bloggen inte halkar efter!

Senaste nytt är i alla fall att jag ska hem i helgen! Hem, till kära lilla Bureå. På något konstigt vis har jag lyckats undvika stället i hela fem månader. Men mitt i allt grävande så ska jag bränna av lite intensiv quality-time med familj, släkt och vänner också. Trevligt värre.

Vad som inte blir lika trevligt är den där sextimmarsresan med buss. Men jag har ju kurslitteratur som ska läsas, artiklar som ska skrivas, samtal som ska ringa, sömn att ta igen och så vidare. (Men det slutar ju ändå alltid med att man ser den där kassa filmen som visas på den minililla skärmen...)

5 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Åh, brukar du få se på film? Idag var första gången de visade film under min kustbussenresa, men då var skärmen trasig :/ Ha det så mysigt hemma!

Louise sa...

Åh, du kommer inte att känna igen dig! ;-p Ett hundkafé (!) (kolla Västerbottensnytt från igår) har öppnat och Statoil håller på att förvandlas till Tempo. Skärpning, du kan inte hålla dig från Bureå såå länge, du kommer ju att behöva en karta för att hitta runt. (Ifall du hörde min röst skulle du märka att den dröp av ironi...)

Ha en trevlig helg! =)

Tobbe sa...

Lina-M: Haha attans då! Men ja, jag tycker att de oftast brukar visa film, får väl se hur det blir den här gången ;)

Louise: Ooo, plötsligt blev den här resan betyligt mer spännande ;P
Tack! :)

Rebecka sa...

Typiskt av dig att åka hem när jag nyss åkt bort.
Du får spana in Statoil och ge mig lite uppdateringar för jag är lite nyfiken på vad som händer där. Fick nämligen inte veta något innan jag åkte eftersom att jag inte skulle jobba kvar längre.

Hoppas du får en trevlig helg i Bureå.
Kram

Tobias Söderlund sa...

Sorry, Beckis! Du kan få uppdateringar på söndag när jag sitter på en tråkig buss söderut igen ;)